Eilen iltapaivalla lahdin taas snorklailemaan.  Uusia merenelaviakin tuli kohdattua. Barracuda oli aikas harvinainen naky niin lahella rantaa. Komea kala kuitenkin. Janna nahda miten muut kalat vaistivat sita. Barracudahan on siis petokala ja voi kasvaa yli kahden metrin mittaiseksi. Sen on tiedetty kayneen myos sukeltajien kimppuun. Tama mun kohtaama fisu oli viela aikas nuori, alle metrin mittainen.

Kun olin palailemassa kotirannalle, nin pulssi nousi kahteensataan. Nain etta mua kohti uiskentelee erittain varikas merikaarme. Mietin hetken mita teen, ja paatin vain pysya paikallaan ja kellua. Tama kaarme ui siis aika lahella pohjaa ja ite kelluin n. puolentoistametria pohjasta. Kaarme uiskenteli suoraan mun alta. Oli aika jannaa, silla kaikki merikaarmeet ovat myrkyllisia ja osan myrkky on yhta vahvaa kuin kobralla.  Toisaalta monella merikaarmeella on pieni suu ja lyhyet myrkkyhampaat, joten ne eivat kovin helposti pysty puremaan ihmista.

Puoli tuntia merelta tulon jalkeen alkoi trooppinen myrsky. Taivas valkehti ja vetta tuli niin perkuleesti. Tana aamuna kun herasin, niin aurinko paistoi. Ja lahdin taas merelle. Nyt olen ruokailemassa ja kohta lahden taas sukeltelemaan.